 De brandstofbesparende werking van TRAXX diesel is al vele malen aangetoond in laboratoriumtesten, testbankmetingen én in real-life praktijkomstandigheden. Een mooi voorbeeld daarvan is deze nieuwe praktijktest die onlangs met 2 John Deere landbouwtrekkers werd uitgevoerd. Na 160 uur werd met TRAXX een vermogensstijging van 4,9%, een koppeltoename van 4,8% én een brandstofbesparing van 6,8% gemeten.
De brandstofbesparende werking van TRAXX diesel is al vele malen aangetoond in laboratoriumtesten, testbankmetingen én in real-life praktijkomstandigheden. Een mooi voorbeeld daarvan is deze nieuwe praktijktest die onlangs met 2 John Deere landbouwtrekkers werd uitgevoerd. Na 160 uur werd met TRAXX een vermogensstijging van 4,9%, een koppeltoename van 4,8% én een brandstofbesparing van 6,8% gemeten.
Opzet van de test
Moderne dieselmotoren stellen strenge eisen aan de brandstof om tot hun maximale rendement te komen. Speciaal daarvoor ontwikkelde TRAXX nieuwe dieselbrandstoffen met CLEAN4FORCE technologie. Doel van de test was om het effect van de nieuwe CLEAN4FORCE reinigende moleculen op brandstofverbruik, vermogen en koppel in een praktijksituatie te meten.
Hiervoor werd op een afgesloten terrein een testparcours uitgestippeld van geasfalteerde en onverharde wegen, inclusief een heuvel met een hellingsgraad van 10%. Als testvoertuigen werden 2 John Deere 6110R trekkers met 110 pk Tier IV motor geselecteerd. Beide trekkers hadden reeds een vergelijkbaar aantal draaiuren op de teller. De testvoertuigen werden voorzien van identieke aanhangwagens met watertanks.
Testparcours en dynometer

Daarna begon deel 2 van de testprocedure: weer 100 uur over hetzelfde testparcours, maar deze keer met TRAXX Diesel in de tank. Tijdens deze 100 uur kregen de CLEAN4FORCE moleculen de gelegenheid om het opgebouwde vervuilingen te verwijderen en de inspuiting te optimaliseren. Aan het einde werd opnieuw het brandstofverbruik berekend en het vermogen en koppel gemeten.
Resultaten TRAXX t.o.v. standaard diesel

– Vermogen: +4,9%
– Koppel: +4,8%
– Verbruik per uur: -8%
– Ton-per-Km Efficiency*:  +6,8%
* Ton-per-Kilometer Efficiency is een waarde die aangeeft hoeveel brandstof nodig is om een bepaalde lading van punt A naar punt B te brengen. Dit wordt berekend op basis van 1) gewicht van de lading; 2) brandstofverbruik; en 3) afgelegde afstand.
Conclusie

 Heeft u vragen over TRAXX diesel? Neemt u dan contact met ons op via 0578-612456 of vul hieronder uw naam en emailadres in en wij nemen contact met u op.
Heeft u vragen over TRAXX diesel? Neemt u dan contact met ons op via 0578-612456 of vul hieronder uw naam en emailadres in en wij nemen contact met u op.
